Kawan2

Isnin, 21 Mac 2011

Sesi Melampas Kebosanan-Merong Mahawangsa

Baru2 ni aku dengan tak sabarnye g tengok crite yang dikatakan filem Malaysia terhebat 2011. Siap tempah tiket kapel seat awal2, takut penuh. At the end......huhuhu. Mungkin harapan aku tinggi sangat kot, pasal sebelum ni wartawan n KRU dah bagitau tentang ke'best'an & ke'gah'an muvi nih. Aku ambik petikan kat sokkaba semalam dari sorang penonton : Agak kecewa walaupun best....heheheh. cam ne tu?

Overall bagi aku, the best malaysia ephic muvi is still puteri gunung ledang. Bagi aku, untuk muvi Merong ni, hampir kesemua wataknye tak sampai n tak berkembang. Selain penggunaan bahasa yang tak berapa logik. Babak perang memang best. Cume lawak sangat bile sampai babak si Merong tu pegang cermin. Macam jakun pun ade....hehehehe maybe untuk menampakkan excited sangat gune senjata dari cermin.

Apa2 pun tahniah untuk Yusri n team KRU....sekurang2 nye ade gak muvi Malaysia macam ni, berbanding muvi2 yang ntah hape2 kat luar tu. Kalo diorang nak wat lagi muvi yang ala2 camni, aku sokong n pasti tengok. Mesti diorang akan belajar dari mistake muvi ni, n hopefully sangat diorang mintak la serba sedikit pendapat dari Datin Tiara n team PGL.


MiMi 2 ADIA yang geleng kepala bila Adia 2 tengok muvi macam org besar sambil ngap2 popcorn

Tiada ulasan: