Kawan2

Isnin, 5 Mac 2012

Tak Berani, Jangan Masuk la....

Pagi ni aku jumpe sorang pompuan yang langsung tak de attitude bila bawak krete kat atas jalan. Rutin aku pepagi adalah aku & En Suami akan bersama-sama menghantar anak manja 2 orang tuh ke sekolah n ke taska. Area kat rumah aku tu bila pagi-pagi memang sibuk ditambah lagi dengan jalan-jalan yang agak kecik dan sempit.

Lepas je selesai menghantar anak-anak manja tuh, En Suami biasanya akan hantar aku pulak balik ke rumah untuk aku ambik kancil yang dipam tuh untuk aku pegi kije. Sebelum sampai kat rumah, kitorang mesti lalu kat satu lorong nih. Lorong ni kecik je, takat boleh muat-muat 2 bijik krete. Maksud aku, krete yang standard la, kalo perdana ke, mersedes ke atau yang seangkatan kelebarannya tuh, memang tak konfiden kot kalo selisih ngan krete lain.

Pagi tadi, bila kitorang dah masuk kire-kire 2/3 lorong tu, tetibe ade satu krete Honda hitam berplat WPV.....masuk dari arah depan kitorang.Aku ngan En Suami agak pelik, nape krete tuh tak nak ketepi sikit, siap amik space tengah-tengah. Sampai depan kitorang, die still lagi dok kat tengah-tengah n siap berenti lagi. Apekah die takut tak muat? Dah takut tu undurla krete tu, ni tak, tak mo jugak padahal die lagi dekat dengan simpang jalan. Nak tak nak, En Suami terpaksa la undur balik krete, nasib baik tak de kerete lain masuk kat belakang kitorang. Bile Honda tu lepas je, drebarnye yang mana adalah seorang pompuan (sebab pakai tudung) langsung tak pandang kitorang, apatah lagi nak senyum ke angkat tangan ke.....macam ni punye orang pun ade ke? Berlagak sungguh, taula krete baru, kalo takut atau tak konfiden bile krete selisih atau tak reti nak ngundur krete, jangan gatal-gatal nak lalu kat tempat sempit. Banyak lagi jalan lain yang ko boleh lalu....Hampeh


MiMi "2" ADIA kalaulah mase tu aku bawak kancil yang dipam, tok sah harap la aku nak ngundur. Lagi aku push2 die adalah......Biar padan muke die!!!!

Tiada ulasan: