Kawan2

Rabu, 15 Mei 2013

Marilah Mari........Pergi Mengundi

Meriah betul bila masuk musim mengundi ni.....Poster bendera penuh sana-sini. Sebagai rakyat Malaysia yang baikkkk.....wajibla bagi aku pergi mengundi.


Shah Alam

Shah Alam

Merbau Sempak

Merbau Sempak

Merbau Sempak


A usual..............macam hari mengundi yang dolu-dolu, aku ngan family aku biasanya serbu pusat mengundi kat skola Merbau Sempak waktu petang. Time ni biasanya dah tak de orang, jadik tak yah la nak beratur panjang + menunggu lama.



Bahan bukti

Selesai je aku mengundi, tetibe je aku dapat satu call.....

Caller: Betul ke nama cik Norxxxxxxxx
Mimi: Ye
Caller: Kami dari SPRM
Mimi: Suruhanjaya Pencegah Rasuah ke?
Caller: Ye....kami cuma nak tau cik dah ngundi ke belum?
Mimi: Boleh saya tau apa kene mengena SPRM dengan saya mengundi?
Caller: Errrr....mmmm....kalo cik belum ngundi, kami boleh jemput cik.

Aku tanye lagi soalan yang sama, still tergagap nak menjawap pastu balik-balik tukar topik. Sudahnye, aku tutup phone terus. Malas nak layan mende-mende cam nih...

Keputusan pilihanraya, semua orang dah tau. Memetik kata-kata salah sorang blogger dari  Delloyd (Pakcik Aziz) "Apabila mengucapkan keputusan PRU ucapkanlah ‘ Tahniah’ dan ‘Takziah’ secara serentak"....


MiMi "2" ADIA

Tiada ulasan: