Kawan2

Isnin, 19 Mei 2014

Doktor Terlampau???

Balik opis hari tu aku sakit pale gile-gile lah....ala standardlah penyakit olskul, migrain. Lepas isya' makan ubat terus pengsan....huhuhu. Ku pikirin besok paginye dah ok la, sekali hampeh....Kepale ni stil berat n berdenyut-denyut, maka MC lah daku di hari itu.

Tengahari tu, ade la kurang sikit walaupun still berat je pale tu. Jadi aku ke klinik dengan tujuan amik MC (ala, ubat sekali lah. Stok kat umah pun da nak abis)....Biasenye kalo dekat Sri Muda, aku akan g Klinik B****** M**** dekat jalan tuttt tutttt........Ikut experience klinik ni bagi aku, ok je selain dari cepat,  doc yang hensem-hensem (cuci mate weh) n sangat caring (haippp...peka dengan condition patientlah). Tapi kali ni, ayam pun da selesai bertelur wei.....lame giler, patient pun tak ramai mane. Dah sejam lebih menunggu baru dapat masuk jumpe doc.

Eh...doc pompuan (range makcik-makcik) plak kali ni. Die tanye name aku sape? Weird nye soalan, padahal nama aku dah terpampang depan PC die. Malas nak argue, sebut je la.....bukan susah pun nak sebut name sendiri. Tone suara aku memang perlahan, tapi bole plak doc tu suruh aku cakap kuat-kuat. Adoila, tengah sakit mane ade hati nak cakap ala-ala loud speaker.....Pastu die die tanye aku sakit ape. Aku cakaplah migrain. Boleh pulak die membebel macam mak nenek....

     "Don't you ever said you kene migrain. You kene cakap you sedang sakit kepala. Doc atau sesiapa pun boleh cakap kene migrain. Bla bla bla............"

Sila bayangkan....dengan condition kepala berat berdenyut-denyut + tak larat, dengar pulak orang membebel tak berhenti.....aku hanya mampu tengok mulut die terkumat kamit, kadang-kadang rase nak lempang pun ade.

Bila keluar dari bilik doc tu, macam nak tumbang dengan penuh kegumbiraan....leganya dah tak denga suara doc tu. Bile g kaunter nak amik ubat n settle bil, aku tak cakap ape-ape pun tapi kerani tu terus bukak mulut....sorry ye kak, doc tu memang macam tu, ramai yang dah komplen bla bla bla. Aku senyum je la.


MiMi "2" ADIA lengkali kalo nak datang, kene tanye dulu sape doc bertugas.....serik !!!

Tiada ulasan: