Kawan2

Jumaat, 10 Jun 2011

Weekend Trip - Day 1: Port Weld @ Kuala Sepetang

Dah kenyang mamam udang, kitorang teruskan journey ke Port Weld. Cadangnye nak beli udang.....Aku terus tepon cikgu Roslan a.k.a daddy Aliaa....memule die bagi direction je. Yela, aku malasla nak nyusahkan orang. Dibuatnye tengah tido ke, mandi ke, tak ke mengaco namenye tuh. Lagipun Cikgu Roslan bukannnye kenal aku pun. Walaupun pernah jupe sekali, mane la die nak ingat kat aku nih.

At last, kitorang jumpe satu kedai nih n masuk. Ade udang! Betulla kot kedai nih. Tanye berape sekilo...tokeh tu kate RM26...Mak aih, biar betul. Tengah dok berkira2 nak beli ke tak, tetibe cikgu roslan tepon. Die kate jangan beli ape2 dulu, tunggu die datang.........Bile dah jumpe die, baru ku tahu, salah kedai sudaaa huhuhu.

Kedai yang cikgu roslan bawak ni, tokehnye offer RM18 sekilo. Sila bayangkan kalo aku terbeli udang kat kedai first tadi, nangis tak berlagu jugak tu. Kitorang beli 4 kilo udang laut yang besau2 tu. Makan la sampai lebam nanti hahahaha.

Kesimpulan:
1. Nak g beli udang kene bawak sekali cikgu Roslan
2. Sila beli cooler box awal2....


MiMi "2" ADIA yang juling bijik mate tengok udang baru naik dari laut

Tiada ulasan: