Kawan2

Ahad, 24 Februari 2013

Ubat

Kelmarin lepas opis hour aku bekejar ke Sek 20 untuk hantar kapkek dekat kastemer. Cik Salmah gebu pun follow sekali. Sebelum ke sana, aku singgah dulu amik 2 orang Adia tuh. Rope-ropenye, Adia2 demam la pulak.....asik merengek je.

Since badan Adia2 dah panas sangat, aku pun suruh dia makan ubat......tapi dia tak mo la pulak, siap nangis bagai. Adia2 kata, dia cuma nak cool fever je. Sambil tu, aku tetap la pujuk suruh makan ubat. Atas permintaan budak demam itu, aku pun ke kedai carik cool fever....tinggallah 2 orang Adia tu dengan cik Salmah gebu kat dalam kancil yang dipam tu.

Al-kisahnya ade ceritera masa aku tinggalkan diorang dalam kancil pam tuh.
Cik Salmah Gebu: Ari baik tak????
Adia2: Tak......
Cik Salmah Gebu: Aiseh....Ari kene makan ubat, nanti kawan-kawan ari tak suka.
Adia2: Kenape?
Cik Salmah Gebu: Ari ade ramai kawan kan? Kalau tak makan ubat, nanti diorang sume tak nak kawan dengan Ari
(Adia2 termenung...)
Cik Salmah Gebu: Ari makan ubat ye!!!
Adia2 mengangguk lemah
Cik Salmah Gebu: Uzma, ha....cepat bagi adik makan ubat tuh
Adia1: (Dengan suara yang besar + garau) Hah....makan ubat cepat, kalau tak makan, nanti hantu datang
Adia2 terus la meraung kat situ. Terus takjadi makan ubat.................


MiMi "2" ADIA Adia1 pun sengal jugak...........

Tiada ulasan: