Kawan2

Jumaat, 21 Januari 2011

Me

Aku ni dilahirkan kat KL, mak pak org N9, sepanjang idop kat Selangor (tadika, sekolah rendah, sekolah menengah, universiti, kerja n beranak bersalin).....oleh sebab lahir kat kolumpo, nak mintak bantuan yayasan dari zaman sekolah dulu x diluluskan pasal bukan anak negeri. Sekarang ni nak mintak keje gomen dalam negeri Selangor pon x bole sebab alasan yg same....huhuhu. Sedihnyer..........padahal kalo ikutkan time 80an dulu, dari Sg Buloh, spital kolumpo je la paling dekat. Dalam selangor yg paling dekat spital kat klang nun, x kanla mak aku nak tahan sakit semate2 nak bersalin kat spital kalng tuh. Mase tu, spital sg buloh da ade tapi khas utk kusta je.
Aku ni anak kedua drpd 6 org adik beradik. Memule dulu, 19 thn pertama dlm idop aku ni la kan, aku sorang je pompuan dlm adik beradik aku nih.....Bile org lain dapat tahu condition aku time tuh, sume org kate aku ni anak manje, pasal sorang je pompuan....hakikatnya, jgn kate nak manje2 nih, perangai plak ngalahkan budak lelaki. Lagi pun mak pak aku bukannye jenis parents yg suke manje2kan anak. Diorang ni jenis tegas, which silap cket je berbirat satu badan (aku la tu, abg ngan adik aku baik sikit dari aku nih....hikhikhik). Lepas 19 thn, akhirnye aku dapatla adik pompuan....memule tu aku x suke pasal yela 19 tahun dah biase hidup keliling ngan lelaki, ape kejadahnye tetibe wujud lagi sorang pompuan kat sebelah aku ni. Sampai adik pompuan aku tu usia 4 ke 5 hari aku x sentuh langsung, protes la kengkununnye. Ceh!!!...Tapi lepas tu,  x tau la nape kan, terus je jadik sayang kat die (hihihi...padahal aku memang suke ngan baby). Aku yang uruskan die dari berak, kencing, mandi,.....sampai la tido pun nak kat sebelah adik aku tuh....Hampeh tul kan aku ni?
Dulu aku skola tadika kat kg kubu gajah, pastu sek keb merbau sempak. Sek men plak kat Bukit Gading. Dulu, aku meroyan x nak g skola tu. Almaklumlah, cikgu2 aku kat skola rendah dah crite mcm2 x best kat skola tu. Kebetulan ade skola baru bukak kat bandar baru, ramai plak kengkawan aku ke sane. Aku berkeras gak nak g skola baru tuh, tapi sebab nanti pak aku jadik gorgon, terpaksela aku masuk skola bukit gading....huhuhu. Tapi kan, rope2nye buruk khabar dari rupe. Iyelah, x dela teruk mane mcm cikgu2 aku dok cerite pasal skola ni....Okey je. Biasela, kalo setakat masalah disiplin tu, mane2 skola ade kan? Ape da.......3  tahun aku kat cni, pastu aku g plak skola teknik sg buloh kat paya jaras nun.....aku batch kedua teknik kat ctu. Dahla tu skola lelaki. Ada dlm 20++ org pompuan je yg daftar masuk mase batch aku. First batch, pompuan x sampai 5 org rasenye. Bayangkan beratus2 org laki kat skola tu huhuhu, nangis dibuatnye. Nanti aku cerite panjang pasal skola ni.....
Abis SPM aku masuk itm shah alam.....(apadaa.....sumenye dekat ngan umah, pasal mak pak aku x mo aku g jejauh huhuhu...padahal aku memang nak g jejauh). Amik dip kej awam. Pastu sambung Ijazah suvey plak kat cni. Time ni aku da kawin n dapat sorang Adia (Adia 1). Awalnye aku kawen kan....org2 tue kate tgh gatal nak kawin, tu la kaedahnyer....Bertungkus lumus blaja ngan anak sorang memang mencabar, tapi aku blasah je n finally, aku antara student terbaik gak mase tu. CGPA pun 3.++. hikhikhik Alhamdulillah
Ingatkan, ade ijazah yg ade result bagus, bole senang dapat kije.....lastly aku nganggur 6 bulan. Pehal la jadi camtu kan? nak kate aku x de skill, aku bole je wat kije termasuk gune teodelite wat survey tuh...teringat kate partner aku time degree dulu, die kata "jarang ade budak pompuan nak pegang menatang tuh. selagi lecturer x suruh, selagi tu la x pegang. Tapi aku lain plak". Tu die yg kate ye....bukannye nak bangge diri heheheh.
Akhirnya pas 6 bulan nganggur, aku pun dapat la kije kat satu kampeni nih....aiskepal (bukan nama sebenar ye tuan2 puan2) namenye.
Tu je la serba sedikit pasal aku wat mase nih.....nanti aku sambung plak cket2 ye

Me......yeay!!!!


MiMi "2" ADIA yang mengarut ntah hape2 ni

Tiada ulasan: