Kawan2

Jumaat, 3 Februari 2012

Slimming la sangat....

Akhirnya selesai jugak sesi menyelimkan badan kat London Weight Management (LWM) & Glow n Glamour (G&G)....huhuhuhu. Perasaan ketika ini adalah macam bebas dari dikejar Along berlesen yang berlemah lembut dan terror dalam memujuk rayu, terutamanya (LWM). Ade ke patut, die suruh aku amik loan bank semata-mata untuk upgrade ke ribu riban nyer package.....Dahla, tetiap kali datang aku kene pekakkan telinga. Diorang kate,"eh, perut u buncit la......u punye lemak sangat tebal....weight you turun cket je, so kene upgrade package".

Alkisah kenapa aku terlibat semua ini adalah.............

Aku join G&G (Bukit Raja) ni bile dapat satu kupon yang mana bayo 300 lebey untuk 30 sesi. Lagipun mase tu aku pun tengah sarat mengandung, leh la g menyelimkan mase pantang nanti. Walaupun sampai 30sesi, tapi nak mengabiskan............ya ampun. Sila bayangkan dari Jun 2008, sampai la jan 2012, baru la bole settle. Sebenonye memule je dok teruje, lelame tu makin malas nak g sane. Sebab kedua tak bole habis cepat ialah hanya dibenarkan wat treatment 2 kali seminggu. Sebab ketiga, mase tu aku kije kat PJ, so nak kene rush plak bile abis opis hour meredah jem di jalanan. Sebab keempat, bile aku tanam anggur 6 bulan ari tuh, lagi la tak bole...pasal sape nak jage Adia2. Walaupun G&G tak seglemer mane, sekurang-kurangnya aku berjaya lost berat badan aku dari 76 kg ke 58 kg dalam masa 18 sesi aka 2 bulan (juga disumbangkan oleh breastfeed + diet mase pantang). Sesi pujuk memujuk oleh consultant pun kurang...bila aku tegas je cakap tak mo, diorang tak kaco aku lagi dah....bab tang tu memang beshhh

Yang (LWM) ni plak, jugak pakai kupon. Tapi kupon 9 henggit untuk satu sesi + goodies. OK ape. Aku pun g la kat (LWM) Jusco Bukit Tinggi....seyes aku tak tau modus operandi diorang nih. Kalo tau, tak mo aku g. Diorang takkan kasi kite keluar dari premis selagi kite tak daftar n amik pakej ngan diorang. Macam-macam care diorang buat. Finally lepas berejam aku kat ctu, terpaksalah aku amik pakej 500 hengget untuk 8 sesi....Gile mahal kan. Bila dah mahal, mesti bajet lagi besh dari G&G. Yang 500 tu pun aku bayo ansur cket-cket. Bab ni LWM memang bagus untuk attrack customer yang tak berduit sangat cam aku nih. Kalau G&G, either bayar guna kad atau cash 2x bayar. Bile wat teatment kat LWM, memang ado......treatment lebey kurang je ngan G&G tapi dari segi kualiti G&G lagi better....huhuhu. Yang tak tahan tu, tang promote upgrade pakej....Sampai sekarang LWM rajin tepon aku, pasal diorang kate kununnye aku masih lagi ade 7 sesi treatment, padahal aku sendiri nampak & sign treatment aku yang last. Dasar pembongak tul la LWM ni.............


MiMi "2" ADIA


Tiada ulasan: