Kawan2

Selasa, 21 Januari 2014

Vasovagal Attack

Yup....aku kene sampai pengsan ye!!! Haila, ape la nak jadi ngan ko ni Shiema oiii.....

Padahal, aku happy happy hantar n pickup Adia2 for 1st day at Pre-school....dengar dia membebel n hantar ke taska. Then aku decide nak g makan n terus g opis. Few minutes after that, mase tengah drive di kala panas tengah hari buta tu, aku rase sangattttt sejuk n menggigil. Aku tutup ekon, tapi no effect. Drive pun tak boleh fokus. Aku terus ke Giant Kemuning Utama, maybe boleh makan n terus amik panadol. Tapi bila aku kuar krete je, aku rase aku jalan cam orang mabuk. Masuk balik dalam kereta, gigil n sejuk makin teruk. Tak pernah rase sejuk cam ni....huhuhu. Aku tak sedap hati, terus tepon En Suami....nak cakap pun tak berapa clear sebab asyik shaking je. En Suami pun ape lagi, berdesup terus dari Puncak Alam. Meanwhile, bila shaking tu dah reda, aku rasa da tak larat n mata berpinar-pinar. Aku cuba tahan tunggu En Suami sampai.....yela, takut gak ade penjahat amik kesempatan rompak ke, hape ke, kan. Zaman sekarang ni bukanye leh caye ngan orang sangat. Aku nampak je kelibat En Suami, terus aku rase gelap n tak bole bukak mata, just dengar suara je sayup-sayup. Sedar-sedar aku da kat klinik, tu pun macam susah sangat nak bukak mata, kepala pun sakit gile-gile. Lepas drip air satu botol, aku just balik rumah n rehat je la.

Effect selepas kejadian selain badan tak berapa sihat adalah aku akan rase sejuk memanjang even matahari terik. Seksa wooo. En suami kate puncanya adalah stress n also salur darah kat kaki aku dah kembang. Then darah tak dapat pergi ke otak sebab sumenye turun ke kaki. Tanda-tanda awal, aku selalu kene cramp kat kaki hampir setiap malam n kesan dari cramp tu akan buat kaki aku sakit for a few days.

En Suami kate, obatnye adalah minum isotonik, jangan stress, jangan banyak jalan n berdiri, waktu tido kaki kene tinggi dari kepala (ini da macam orang ngandung je hahahaha).

Until now aku still not recover sepenuhnya, n aku rase cara aku berpikir pun macam lambat je....sometimes blurrr....tapi papepun makin better, alhamdulillah. Hopefully tak kene lagi lah...


MiMi "2" ADIA....stress.....untuk.....tidak rase stress bila 2 orang Adia buat perangai.

Tiada ulasan: