Kawan2

Selasa, 31 Mei 2011

Jalang2 + Makang2

Sesudah subuh........sabtu lepas, aku n famili bertolak ke KLIA pasal nak anta mak ngan pak g umrah...G sane ngan 2 krete je, krete aku ngan krete adik aku. Mentang2 la krete adik aku tuh baru je beberapa bulan join this famili + honda + laju + best, sumenye berebut nak naik krete die. Krete aku ni dah x laku dah....majuk nih :(. Nak lumbe ngan krete die, memang misi mustahil...asyik kalah je huhuhu

Sampai sane kul 8 pagi. Lame gak aku berdiri kat sane, macam nak patah pinggang pun ade + tetibe pagi ni kene selsema n  resdung attack, macam x selese pun ye jugak. Lebey kurang kol sepuloh lebey, tibelah masenye mak ngan pak nak masuk dalam. Kitorang salam2 + peluk2 + nangis2(bukan sume ye) + babai2 ngan mak pak. Adik kecik aku tuh sampai kesudah x berenti nangisnye, jenuh gak nak memujuk. Sampai masuk krete n tertido, baru la die stop nangis.

Kengkununnye, nak g jenjalan n menghiburkan hati adik2 yg tgh sedey tu. So, aku planning la ngan Honda guy. Die suggest nak g PJ dulu beli sparepart utk Honda die, pastuh reramai g main bowling. Aku pun OK la. Sekali, bile dah beli sparepart, krete Honda tuh wat perangai plak. G bengkel Lee dulu tengok2 ape problem. At the end, bincang punye bincang, x jadik main bowling pasal lame gak stuck kat ctu.

Lapar satu hal. Terus g Amcorp Mall carik makan. Kalo dah kesane, x de kedai lain la aku nak pegi melainkan restoran Salero Nogori. Kannye mak pak asal dari sane hihihi. Kitorang amik gulai daging salai, gulai pucuk paku, gulai daging cincang, n sambal jering. Kat sini stail die adalah makan berhidang. Just pilih lauk ape kite nak, pastu die akan hantar makanan tu dalam dulang, ala...macam kenduri kat kampung2 tu.

Dah kenyang, jalan2 kat dalam Amcorp tuh plak. Biasenye kalo weekend kat cni banyak org bukak meje kecik2 jual macam2 barang (mainan + makanan + antik dll). Oleh kerana badan aku x berape selesa since dari pagi tadi, aku pun ajak Honda Guy n adik2 balik umah. Jalan pulak jem je manjang walaupun ari ni ari sabtu. Jem + kenyang + bosan = tersengguk2 bawak krete.

Sampai rumah mak, terus pengsan


MiMi "2" ADIA yang terus x larat sampai besok hari....tande makin tua la tuh

Tiada ulasan: