Kawan2

Isnin, 25 Jun 2012

Ni sume Busuk punye pasal......!!!

Bengang tul aku ngan si Busuk (a.k.a partner aku) nih...tak pasal-pasal aku kene marah ngan bos....ceh. Sejak hujung bulan lepas dah 2 kali server kat opis aku ni crash. Kali pertama tu kire teknologi error, so tak de masalah sangat. Selang 2-3 hari lepas server recover, si Busuk ni dengan tak discuss ape-ape ngan aku terus remove OS kat Drive C server......ape lagi, kali ni terus crash dengan teruknye. Software application sumenye hilang. Kampeni punye partner dari Taiwan yang baru je tolong recover server hari tu terus merajuk. Aku hantar email banyak kali, senyap je diorang. Bukannye si Busuk tu nak mintak mahap ke hape ke....die bole wat bodo je. Pastu plak aku jugak la yang nak menepis bersilat bagai kat customer. Kompomla diorang marah kan pasal diorang tak bole monitor lori-lori diorang untuk jangka masa yang lame. Nak suruh si Busuk handle customer? hmmmm makin kurangla income kampeni pasal customer lari.

Bila customer complain kat bos2 besar, jadik isu pun bertambah besar la. Gile aku nak explain kat bos kecik aku tuh. Die pun pressure pasal nak kene jawab kat bos-bos besar. Bole pulak si Busuk tu kate kononnye partner dari Taiwan tu yang suruh remove OS tu. Bila mintak bukti, die kate ade kat email, tapi tibe-tibe la plak die kate email yang satu tu je hilang....ape ke ba***** la Busuk nih. kalo email tu hilang, takkan dengan history-history email pun hilang jugak kan? tak logik langsung. Sebenarnye bagi aku die dah salah paham ape yang partner Taiwan tu suruh die buat kat Server. Bile die tanye aku mane email tu, aku cakap aku tak pernah delete email, kalau ade tu adela.

Bos tau ni sume Busuk punye pasal, tapi since die kate tak nak carik salah orang lain, jadik dengan aku sekali kene.....cis. Yang bos besar pulak siap bagi warning, kene settle jugak server tuh sebelum end of this week, no matter kene datang jugak hari Sabtu Ahad ke ape ke? Gilo ko apo. Dahla aku kene balik kampung attend wedding apak ngan Zizul. Sudahnye, keesokan harinye aku MC, ala dah memang aku sakit pale, dah alang-alang sakit aku jumpe doktor jela. Yang bestnye, bos kecik aku pun MC jugak. Opis pun tak call so aku pun senyap jela.


MiMi "2" ADIA balik kampung dengan gumbira

Tiada ulasan: