Kawan2

Jumaat, 26 April 2013

Hal-hal Kawen 2: Jelebu Ceremony

Ah....lambat jugak update kali nih....huhuhu
Kali ni seyes gambar ni jer yang dapat aku senappppp. Maklumlah.....sibuk jadik orang pangkal. Pengantin tengah berarak pun aku still lagi kat dapur, serabut + pening-pening dengan macam-macam hal. Dahla perut ni wat perangai dari semalamnya, sampai terbongkok-bongkok aku wat kije.


Majlis kali ni, buat dekat kampung abah (Kerangai, Jelebu). Aku bertolak balik hari Jumaat tengahari. Lewat pulak aku bertolak sebab aku kene g klinik dulu amik MC (gastrik nih time-time camnila ko nak datang kan?) n tunggu delivery bahulu gulung. Sampai kampung lebey kurang kol 3 lebey, orang kampung dah stat wat kije (potong bawang, blender cili, basuh ayam, etc). Aku just tolong yang ala-ala je sebab dah terbongkok-terbongkok gastrik punya pasal.

Besok paginya aku dah sibuk kat dapur.....siapkan air & makanan orang-orang pangkal untuk minum pagi, preparation untuk lauk pengantin, bungkus-bungkus lauk, doorgift, bla bla bla. Tu tak masuk lagi keluar masuk toilet 5-6 kali huhuhu. Lepas habis majlis, kemas lagi lauk-pauk.....Lewat petang susun pinggan sikit-sikit. Waktu malam pulak, ada majlis memperingot (pengantin mengadap orang-orang tua kat kampung, dengar nasihat diorang pasal alam selepas kawen)

Besoknya, just continue kemas-kemas rumah, susun balik pinggan mangkuk periuk bagai......petang sikit, aku pun bertolak balik.


MiMi "2" ADIA penat giller sey

Tiada ulasan: