Kawan2

Jumaat, 26 April 2013

Server Down

Minggu ni memang minggu yang memenatkan....huh!! Lebey seminggu aku berkampung kat TM Data Centre, Brickfield. Mana taknya, Intelli server kene attack ngan virus....(sila gelak sebab server nih takde anti virus, aku memang courious dari dulu lagi pasal mende nih)

Dahlah asyik ade misscommunication dengan vendor kat Taiwan.....sah-sah diorang mengaku tak berapa paham english. Nak tak nak, terpaksa lah bos kecik aku call diorang n speaking Mandarin....Bab kene marah ngan kastemer toksah cerite la....siap mintak pampasan bagai (eleh, takat 10 hengget je pun untuk seminggu tak de servis). Hari-hari balik malam, paling lewat pun kol 11 baru sampai umah. Tak pasal-pasal gastrik datang balik, sebab pressure + makan tak tentu. Dalam server room mana bole makan / minum. Kalau waktu siang tu, bole la jugak curi-curi masa turun bawah sebab ade kafe. Bila malam terpaksalah aku dinner ngan coklat bar.....Minggu pertama bole bertahan lagi, g klinik amek injection. Masuk minggu kedua, bila server dah cool down, terus dah tak tahan....MC terus.

Ramai kawan aku tanya especially Delloydssss, aik takkan ko sorang je yang kene settle issue ni, bukan patut si Busuk tu ke yang kene pegi sane. Lagi pun dia mana ada family komitment.......ceh!! kalo nak diharapkan si Busuk tuh, lingkup tak boleh bangun-bangun dah Intelli nih. Kengkununnya dialah manusia yang banyak kije.....padahal ape pun tak bole, lembab satu hal pulak tu (Bayangkan external installer boleh install gps dekat lori dalam masa setengah jam....tapi dia 1-2 jam). Dia punya pasal dari sakit biasa terus jadik teruk.....tak pasal-pasal aku kene g klinik sampai 2 kali dalam sehari......Warghhhh


MiMi "2" ADIA dok kat umah dapat MC pun idup tak senang.....tepon asik berdering je, Busuk punya hal la ni....En Suami marah, suruh tutup je tepon tu.

Tiada ulasan: