Kawan2

Selasa, 29 Mei 2012

Banjir Air Mata

Semalam En Suami berangkat ke Croatia atas jemputan Persatuan Peguam Malaysia sebagai physio untuk team bola diorang....maka terpaksalah kami berpisah 2 minggu lebey. Sedihnye...huhuhuhu. Aku ni mane boleh berenggang lelame ngan En Suami. Paling lame pun 4-5 hari, tu pun dalam Malaysia je, bergayut kat tepon 24 jam macam orang bercinte. Tapi sekarang ni, dah la pergi lame, nak tepon pun bukannye senang, bil tepon nanti tak terbayar pulak karang. Yang tambah memeningkan aku, En Suami memang tak reti bab-bab teknologi IT yang canggih manggih ni. WhatsApp ke, Skype, Android, Smartphone memang ke laut la. Yang die tau cume bukak laptop, carik wifi pastu YM. YM pun takat chatting je die tau....huhuhu. Camne la kitorang nak communicate ni???? Sampai saat ni, aku dah tunggu 24 jam, tapi langsung takde kabor berite.

Adia2 terus meraung bile dah tak nampak bayang abahnye lepas masuk check-in. Puas la aku pujuk die, tapi die nak ikut jugak. Dalam kereta on the way balik tu, En Suami tepon nak bagitau die dah nak masuk dah. Adia2 cakap sekejap ngan abah die, tapi komdian terus nangis lagi.....aku pun, akhirnye banjir jugak ditambah dengan suasana hampir senja, langit berwarna oren, lagu kat radio pulak jenis mendayu-dayu je (jiwang siot)...........ceh

Sepanjang malam Adia2 meragam je. Ade je yang tak kene, salah sikit dah nangis. Sudahnye, Adia2 demam. Nasib baik Adia1 relaks + cool je.


MiMi "2" ADIA

Tiada ulasan: