Kawan2

Jumaat, 13 Januari 2012

Pantai Timur: 11. Bandar Kuala Terengganu

Pagi-pagi lagi En Suami dah ke hospital untuk cek student physioterapi wat paraktikal. Aku ngan 2 orang Adia g breakfast kat hotel. Hari pertama breakfast kat sini, diorang just serve alacarte je...lor...dah tu ade 2 menu je iatu nasik goreng n American breakfast. Jadik kitorang amik menu American je. Tengok-tengok, hampehnye....roti sekeping, baked bean, kek pisang sepotong, telur mata yang sangat oily dan sejuk + keras.....Dah la tu, ade sorang ahkak waitress kat ctu aku tengok agak dah lari protokol rasenye....mungkin ade sesetengah orang rase ape yang die wat tu tak salah mane pun, tapi aku rase agak kurang sopan kot....ahkak waitress tu duduk kat sebelah makanan sementara guest datang. Pastu, main amik je makanan kat ctu n ngap je terus sambil berdiri (mind you tak pakai pinggan atau ape-ape bekas ye, just cedok gune sudu jer)....kaedahnye buat cam rumah sendiri....yang buat aku pelik bilamana ahkak tu yang bertudung comel kat atas, tapi kat bawah seluar lipat sampai bawah lutut...hihihihi....macam-macam la diorang nih.

Dah breakfast, kitorang gerak sambil jalan kaki ke Datarn Shahbandar. Mase tu ade plak adegan mak bapak nangis-nangis + peluk-peluk anak memasing.....oooooooo rope-ropenye hari ni dah start lapor diri ke PLKN....kitorang just lalu area ctu n bergambar sampai lebam ....:)

Adakah baju Adia2 kecik atau perutnye membuncit pasal makan banyak?

Baju mimi cantik

Takde gaye lain ke bebudak nih....aik piece jer

Adia 2 merajuk
Adia2.....arghhh

Lepas tu kitorang gerak ke arah Istana Maziah....ingatkan nak naik Bukit Puteri, tapi cuaca kekadang hujan n jalan agak licin, so cancellah. Bergambar lagi sampai lebammmm...



Pastu kitorang jalan-jalan lagi. Dah tengahari ni, nak lunch la plak.....Oleh kerane banyak blogger mention Restoran Mat Binjai, jadik kaki aku pun menuju ke arah sane. Restoran Mat Binjai ni dikatakan serve secara berhidang makanan kampung n tradisional Terengganu macam telur penyu, sotong bakar, ulam, sambal-sambalan, etc. Tetapi mengapakah, bila aku ke sane serve nye cam hampeh je huhuhu. Nak kate orang ramai, tak pulak. Sampai 4-5 kali aku duduk-bangun ke tempat lauk-lauk, takde sape pun nak serve atau tanye ape aku nak....bengkek tul, sudahnye aku duduk je n wat bodoh kat ctu. Nak kate aku duduk tempat tersorok, tak jugak. Aku duduk kat tengah-tengah laluan n pekerja kedai tu berapa ramai asik lalu lalang depan/belakang aku. Cubela diorang tiru style Restoran Salero Nogori, kan senang. Tak lame kendian, baru la ade orang tanye nak makan ape, tupun lepas Adia2 dok bising-bising mane nasik....lapar sudaaa budak itu. Jadik aku mintak nasik, ikan merah masak lemak ngan sotong bakar n budu. Kesimpulan: tak sedap ikut tekak aku n 2 orang Adia. Ikan masak lemak tawar n tak pekat (abaikan level pedas pasal sekarang kat pantai timur), sotong bakar plak rase pahit (even rase garam pun tak de), dah la mintak sekor die bagi 2 ekor....cissss. Total sume dalam 20 hengget lebey....Lepas nih reject la kedai nih.

Untuk membakar makanan yang ade kat dalam perut nih, kitorang berjalan lagi......sampai kat mane pun aku tak tau dah. Sudahnye, aku tepon En Suami untuk pickup aku n anak-anak.


MiMi "2" ADIA

Tiada ulasan: