Kawan2

Khamis, 12 Januari 2012

Pantai Timur: 5. Teluk Kalung ke Jeti Awana

En Suami kate, die ade tanye ngan orang kampung kat Teluk Kalung port mancing kat area-area ctu. Diorang suggest pegi mancing kat jeti Awana Star Cruise kat sebelah Awana Resort. Jadi sesudah selesai aku ngan 2 orang Adia mandi, kitorang terus bertolak ke sane. Teraba-raba gak nak mencarik tempat tu, tapi takdela sampai sesat....ibarat kate En Suami, die kate aku ni orang peta....pasal tu best bawak aku g mane-mane, jadik tak de la sesat je manjang hihihi.

Finally sampai gak kat tempat kejadian (4°22'49.04"N, 103°27'48.15"E). Tempat tu sunyi je + tak de orang. Ombaknye pulak.....Ya ampunnnn, besar gile. Takot siot. Kitorang jalan gak naik ke jeti tu jalan kaki. Since jeti tu ke tengah laut + angin kencang + ombak besar gilerrr, aku pegang je 2 orang Adia tuh.....tak bole merayau memane pun. Maunye tak ngeri, setiap kali ombak besar yang kaw-kaw punyer langgar jeti, bergegar tiang die n habis air naik ke atas.

Aku ngan 2 orang Adia duduk kat tengah-tengah sambil En Suami baling joran......tak lame komdian, sekor ikan kecik makan umpan....En Suami kate ikan ni dipanggil Aduweh, pasal duri kat sirip die tajam giler, so bile orang terpegang, terus orang kate Adui weh.....tula asal usul die....Aku angguk jela...hihihi. Since ikan tu hidup lagi n tak luke ape-ape, kitorang lepaskan balik. Yela, nak buat ape ngan ikan kecik-kecik tuh. Kalo beso tu tak pe la jugak kan, boleh hantar kedai wat ikan bakar....

Since aku tak rase selese kat situ ngan ombak yang agak ganas + takde orang keliling (takot jadik pape), En Suami ajak g mancing tempat lain pulak...fuhhh lega.



Ombak tu sebenarnye besau tapi kamera trick jadik cam kecik je...huhuhu


Ikan aduweh

MiMi "2" ADIA

Tiada ulasan: