Kawan2

Khamis, 12 Januari 2012

Pantai Timur: 2. Kuantan ke Kemaman

Pagi hari kejadian, aku just tido je kat hotel.....yela, sampai Kuantan je dah pukul 3 pagi macam dekat entry sini. En Suami pagi-pagi lagi dah kluar g hospital check student wat praktikal kat sane. Nak turun breakfast pun cam malas je, tapi lapar punye pasal, aku gagahkan jugakla kejutkan 2 orang Adia tu n turun bawak g sarap.

2 orang Adia tu just makan roti bakar je since takde kokokrunch.....apedaa, kat rumah pun bole makan kokokrunch ape. Minum plak orange juice (perasan omputih la tuh). Aku plak just amek roti telur, baked bean, omellete ngan air kopi je. Suke sangat minum air kopi kat hotel pasal pekat gilerrr. Makanan yang lain (rendang ayam, pulut, nasi air / bubur nasi, kuetiaw goreng) nampaknye tak masuk selera aku la plak.

Dah kenyang, kitorang naik bilik n mandi. 2 orang Adia tu kalo dah jumpe bathtub terus feeling mandi kat swimming pool. Berejam jugakla budak-budak tu berendam. Kalo aku tak jerit berpuluh-puluh kali, haremmm diorang tu nak keluar dari bilik air. Sambil tu aku packing baju n kemas sikit-sikit pasal jap lagi nak check out n pergi ke Kemaman.

Dekat kol 12 En Suami balik n kitorang terus check out. Singgah dulu lunch kat restoran dekat-dekat ngan hotel. Nampak ramai giler orang makan kat ctu, so, assumption aku harusla sedap makanan kat ctu kan....First impression aku bile masuk kat restoran tu adalah, agak sempit, tapi lauknye agak banyak n ade ulam-ulaman. Last impression plak, rasenye agak kureng cket, sambal-samballan (sambal belacan, sambal tempoyak, budu, etc) pun x berapa sedap n x pedas....Maybe kat Shah Alam restoran yang buat konsep cenggini ade banyak n jauh lagi sedap, so aku tak rase ade yang spesel pasal restoran ni....Abaikan jela restoran nih lengkali.

Next move kitorang terus gerak ke Kemaman a.k.a Chukai. Kali ni x de singgah memane pasal En Suami dah mengantuk tahap gaban. Sampai Kemaman terus check in kat River Garden Hotel. 2 orang Adia masuk je bilik terus mulutnye muncung sedepa pasal x de bathtub. Ade ke patut? Kemain lagi diorang tuh....demand.

Gambar dari bilik River Garden. Belakang tuh Sungai Kemaman





MiMi "2" ADIA

2 ulasan:

zaidy berkata...

nape kamu nampak mcm berisi. tumbam

Shiema berkata...

@zaidy: holaaaa tumbam ke? huhuhu